Professional motivation in medical sciences students

Authors

  • Idalmi Salabert Tortoló Universidad de Ciencias Médicas de Matanzas.
  • Marta Caridad Naipe Delgado Universidad de Ciencias Médicas de Matanzas.
  • Nieves Eneida Garriga Alfonso Universidad de Ciencias Médicas de Matanzas.
  • José Claro Alfonso Prince Universidad de Ciencias Médicas de Matanzas.
  • María Teresa Dihigo Faz Universidad de Ciencias Médicas de Matanzas.
  • Leovaldo Nunez Valdés Universidad de Ciencias Médicas de Matanzas.

Keywords:

professional motivation, Medical Sciences

Abstract

 Every society conforms the kind of education demanded by its proper development being, at the same time, its product. In the context of the current society that assumption reaches a remarkable connotation, being more significant and necessary in the Cuban Health System, where the future human resources are continuously and permanently formed in the proper working environment.  Therefore, all the before said implies that interdependence between social development and high education quality demands greater levels of consolidation and with that, preoccupations and efforts for conceiving, organizing and performing in an effective way a high education of excellence, in correspondence with the growing and dynamic necessities of the country and the world nowadays, where the student reaches a higher professional motivation in the curriculum fulfillment, being that way a leading tendency of the teenager´s   behavior and personality. From there the importance of this being the leading thread of our institutional performance for fulfilling the social assignment of rendering the society a professional able to affronting the scientific, technical, cultural and social problems with competence, both in the national and in the international fields,   on the bases of the purest values of the Cuban natural and cultural identity. The aim of this work is assessing the theoretical content of the theme with the experience accumulated by the authors of more than 25 years playing educative roles in teaching medical sciences

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Idalmi Salabert Tortoló, Universidad de Ciencias Médicas de Matanzas.

Dra. Especialista en Primer Grado en Administración y Organización de Salud. MsC. Educación Superior. Profesor Asistente.

Marta Caridad Naipe Delgado, Universidad de Ciencias Médicas de Matanzas.

Dra. Especialista en Primer Grado en Medicina del Trabajo. MsC. Educación Superior. Investigador Agregado. Profesor Asistente.

Nieves Eneida Garriga Alfonso, Universidad de Ciencias Médicas de Matanzas.

Dra. Especialista en 2do. Grado en Histología. MsC. Educación Superior. Investigador Agregado. Profesor Auxiliar y Consultante.

José Claro Alfonso Prince, Universidad de Ciencias Médicas de Matanzas.

Dr. Especialista en Primer Grado en Medicina Interna. MsC. en Urgencias Médicas. Profesor Asistente.

María Teresa Dihigo Faz, Universidad de Ciencias Médicas de Matanzas.

Dra. Especialista en 2do. Grado en Higiene y Epidemiología. MsC. en Salud Pública. Investigador Agregado. Profesor Auxiliar.

Leovaldo Nunez Valdés, Universidad de Ciencias Médicas de Matanzas.

Dr. Especialista en 2do. Grado en Higiene y Epidemiología. MsC. en Enfermedades Infecciosas. Investigador Afregado. Profesor Auxiliar.

Published

2017-05-29

How to Cite

1.
Salabert Tortoló I, Naipe Delgado MC, Garriga Alfonso NE, Alfonso Prince JC, Dihigo Faz MT, Nunez Valdés L. Professional motivation in medical sciences students. Rev Méd Electrón [Internet]. 2017 May 29 [cited 2025 Mar. 12];39(3):630-9. Available from: https://revmedicaelectronica.sld.cu/index.php/rme/article/view/1989

Issue

Section

Opinion article