Tutor’s influence in education at work

Authors

  • Belkis Pedroso Jacobo Filial Universitaria Ciencias Médicas Dr. Eusebio Hernández Pérez. Colón. Matanzas.
  • Maida Rubiera Leyva Filial Universitaria Ciencias Médicas Dr. Eusebio Hernández Pérez. Colón. Matanzas.
  • Yaimaraís Herrera Martínez Filial Universitaria Ciencias Médicas Dr. Eusebio Hernández Pérez. Colón. Matanzas.
  • Irianne Suárez Díaz Filial Universitaria Ciencias Médicas Dr. Eusebio Hernández Pérez. Colón. Matanzas.
  • Olga Lidia Ramírez Ginart Filial Universitaria Ciencias Médicas Dr. Eusebio Hernández Pérez. Colón. Matanzas.
  • Mirlan Alvarado Moreno Filial Universitaria Ciencias Médicas Dr. Eusebio Hernández Pérez. Colón. Matanzas.

Keywords:

tutor, education at work, future health technologists.

Abstract

The tutoring method works in a flexible way and is able to accommodate to every of the students according to their personality, interests, knowledge, capacity, difficulties level and advances. It functions as a part of a collective teaching-learning process.  The factors influencing in personality’s formation play an important role in this process, especially the school. As an institution, the school should play a role of higher importance in forming new generations, but to play this role a combined work with the tutor of the practical area is needed because the tutor is a main piece in the performance of the future professional. In Cuba, in the conditions of the professional training, tutors are pedagogues in exercise of their profession. Due to the importance of the tutor and the role he/she should play in the professional practice for a correct contribution to the training of future health technologists, this article had the purpose of explaining the importance they have in the education at work. Several aspects are approached that are of great interest for the sake of tutors´ performance, related with their practical work including values formation.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Belkis Pedroso Jacobo, Filial Universitaria Ciencias Médicas Dr. Eusebio Hernández Pérez. Colón. Matanzas.

Licenciada  en Educación. Especialidad Ciencias Biológicas. Profesor Asistente en Departamento de Formación Tecnológica Dr.†Mario Muñoz Monroy. Colón. Máster en Ciencias de la Educación.

Maida Rubiera Leyva, Filial Universitaria Ciencias Médicas Dr. Eusebio Hernández Pérez. Colón. Matanzas.

Licenciada  en Educación. Especialidad Ciencias Biológicas. Profesor Asistente en Departamento de Formación Tecnológica Dr.†Mario Muñoz Monroy. Colón. Máster en Ciencias de la Educación.

Yaimaraís Herrera Martínez, Filial Universitaria Ciencias Médicas Dr. Eusebio Hernández Pérez. Colón. Matanzas.

Licenciada en Tecnología de la Salud. Especialidad Nutrición y Dietética. Profesor Asistente en Departamento de Formación Tecnológica Dr.†Mario Muñoz Monroy. Colón.

Irianne Suárez Díaz, Filial Universitaria Ciencias Médicas Dr. Eusebio Hernández Pérez. Colón. Matanzas.

Licenciada en Tecnología de la Salud. Especialidad Atención Estomatológica. Profesor Asistente en Departamento de Formación Tecnológica Dr.†Mario Muñoz Monroy. Colón.

Olga Lidia Ramírez Ginart, Filial Universitaria Ciencias Médicas Dr. Eusebio Hernández Pérez. Colón. Matanzas.

Licenciada en Tecnología de la Salud. Especialidad Atención Estomatológica. Profesor Asistente en Departamento de Formación Tecnológica Dr.†Mario Muñoz Monroy. Colón.

Mirlan Alvarado Moreno, Filial Universitaria Ciencias Médicas Dr. Eusebio Hernández Pérez. Colón. Matanzas.

Licenciada en Tecnología de la Salud. Especialidad Laboratorio Clínico Profesor Asistente en Departamento de Formación Tecnológica Dr.†Mario Muñoz Monroy. Colón.

Published

2017-03-24

How to Cite

1.
Pedroso Jacobo B, Rubiera Leyva M, Herrera Martínez Y, Suárez Díaz I, Ramírez Ginart OL, Alvarado Moreno M. Tutor’s influence in education at work. Rev Méd Electrón [Internet]. 2017 Mar. 24 [cited 2025 Feb. 5];39(2):370-7. Available from: https://revmedicaelectronica.sld.cu/index.php/rme/article/view/1793

Issue

Section

Opinion article

Most read articles by the same author(s)