Enseñanza problémica y neuroeducación, un enfoque necesario para la educación médica superior
Keywords:
educación médica, enseñanza problémica, neuroeducación.Downloads
References
García-Herrera AL. La gestión de la sostenibilidad del claustro: proceso sustantivo en una institución de educación superior. Rev Méd Electrón [Internet]. 2023 [citado 11/12/2024];45(1):e5092. Disponible en: https://revmedicaelectronica.sld.cu/index.php/rme/article/view/5092
Salazar Rodríguez Y, Mondéjar Rodríguez JJ, Ruiz Hernández I. Enseñanza problémica, enfoque neuroeducativo y educación médica superior. Rev Cubana Med Milit [Internet]. 2024 [citado 11/12/2024];53(3). Disponible en: https://revmedmilitar.sld.cu/index.php/mil/article/view/67876
Guanche Martínez AS. Algunos aportes de los pedagogos cubanos a la teoría de la enseñanza problémica. Anales de la ACC [Internet]. 2021 [citado 11/12/2024];11(2). Disponible en: http://scielo.sld.cu/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S2304-01062021000200010&lng=es&nrm=iso
Salazar Rodríguez Y, Estrada Rodríguez Y, Naranjo Lima S. El perfil y competencias del profesorado en el nuevo contexto de la Educación Médica. Rev Inf Cient [Internet]. 2024 [citado 11/12/2024];103. Disponible en: https://revinfcientifica.sld.cu/index.php/ric/article/view/4785
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Revista Médica Electrónica (Medical Electronic Journal)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
All content published in this journal is Open Access, distributed under the terms of the CC BY-NC 4.0 License.
It allows:
- Copy and redistribute published material in any medium or format.
- Adapt the content.
This will be done under the following terms:
- Attribute the authors' credits and indicate whether changes were made, in which case it must be in a reasonable way.
- Non-commercial use.
- Recognize the journal where it is published.
The copyrights of each article are maintained, without restrictions.