Professional improvement of the tutor in the career Nursing for the improvement of its performance

Authors

  • Anabel Gónzalez Sánchez Filial de Ciencias Médicas. Dr. Eusebio Hernández Pérez. Colón
  • Ana María Sánchez Silva Filial de Ciencias Médicas. Dr. Eusebio Hernández Pérez. Colón
  • Víctor Luis Junco Sánchez Universidad de Ciencias Médicas de Matanzas Juan Guiteras Gener
  • Jorge Alberto Núñez León Universidad de Ciencias Médicas de Matanzas Juan Guiteras Gener
  • Luzmeys Peña Veitía Filial de Ciencias Médicas. Dr. Eusebio Hernández Pérez. Colón
  • Juana de los Ángeles Govin Scull Facultad de Ciencias Médicas de Mayabeque

Keywords:

professional improvement, professional improvement of the nursing tutor, professional performance

Abstract

The training of the nursing professional in Cuba, in accordance with the requirements that the New Pedagogical Model demands, requires the participation of the tutor. It needs a comprehensive system of improvement that includes methodological, pedagogical, psychological, economic, political and ideological preparation and leadership techniques that prepare them to achieve leadership and successfully carry out the functions inherent to their position to perform with efficiency and excellence in its work. The objective of this article is to reflect on the role of the professional improvement for the improvement of the performance of the tutor in the nursing career. The professional improvement of the tutor in the career of Nursing should be directed to the updating and systematic improvement that favors an integral training of the human resources and the improvement of their professional performance.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Anabel Gónzalez Sánchez, Filial de Ciencias Médicas. Dr. Eusebio Hernández Pérez. Colón

Doctora en Ciencias Pedagógicas. Licenciada en Enfermería. Máster en Ciencias de Educación Superior. Profesora Auxiliar. Jefa del Departamento de Enfermería. Filial de Ciencias Médicas "Dr. Eusebio Hernández Pérez", Colón, Matanzas. Cuba

Ana María Sánchez Silva, Filial de Ciencias Médicas. Dr. Eusebio Hernández Pérez. Colón

Licenciada en Enfermería. Máster en Enfermedades Infecciosas. Departamento de Enfermería. Profesora Asistente. Filial de Ciencias Médicas "Dr. Eusebio Hernández Pérez", Colón, Matanzas. Cuba

Víctor Luis Junco Sánchez, Universidad de Ciencias Médicas de Matanzas Juan Guiteras Gener

Doctoren Medicina. Especialista de 2do grado en Urología. Metodólogo del Departamento de Salud. Profesor Auxiliar. Universidad de Ciencias Médicas de Matanzas. Cuba.

Jorge Alberto Núñez León, Universidad de Ciencias Médicas de Matanzas Juan Guiteras Gener

Licenciado en Enfermería. Departamento de Enfermería. Profesor Instructor. Universidad de Ciencias Médicas de Matanzas. Cuba

Luzmeys Peña Veitía, Filial de Ciencias Médicas. Dr. Eusebio Hernández Pérez. Colón

Licenciada en Enfermería. Departamento de Enfermería. Profesora Instructor. Filial de Ciencias Médicas "Dr. Eusebio Hernández Pérez", Colón, Matanzas. Cuba

Juana de los Ángeles Govin Scull, Facultad de Ciencias Médicas de Mayabeque

Licenciada en Enfermería. Máster en Enfermedades Infecciosas. Profesora Auxiliar. Jefa del Departamento de Salud Pública. Enfermería. Facultad de Ciencias Médicas de Mayabeque. Cuba

Published

2018-09-28

How to Cite

1.
Gónzalez Sánchez A, Sánchez Silva AM, Junco Sánchez VL, Núñez León JA, Peña Veitía L, Govin Scull J de los Ángeles. Professional improvement of the tutor in the career Nursing for the improvement of its performance. Rev Méd Electrón [Internet]. 2018 Sep. 28 [cited 2025 Jan. 22];40(5):1601-16. Available from: https://revmedicaelectronica.sld.cu/index.php/rme/article/view/2445

Issue

Section

Opinion article

Most read articles by the same author(s)