The management of the sustainability of the faculty: substantive process in a higher education institution

Authors

  • Arístides Lázaro García-Herrera Universidad de Ciencias Médicas de Matanzas. Matanzas

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Arístides Lázaro García-Herrera, Universidad de Ciencias Médicas de Matanzas. Matanzas

Doctor en Medicina Especialista de II grado en Angiología y Cirugía Vascular Doctor en Ciencias Médicas Especialista de II grado en Organización y Administración de Salud Profesor Titular Rector de la Universidad de Ciencias Médicas de Matanzas

References

1. Alonso-Sáinz T. Educación para el desarrollo sostenible: una visión crítica desde la Pedagogía. Rev complut educ [Internet]. 2021 [citado 13/11/2022];32(2):249-59. Disponible en: https://doi.org/10.5209/rced.68338

2. García-Herrera AL. Learning in an external institutional evaluation by identifying own strengths and weaknesses. Rev Méd Electrón [Internet]. 2022 Abr [citado 12/11/2022];44(2):273-7. Disponible en: http://scielo.sld.cu/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1684-18242022000200273&lng=es

3. Bressler-Romero L, Pacheco-Díaz L, Tapia-Abril P, et al. Caracterización del claustro de la universidad de ciencias médicas de La Habana (2018-2019). Educ Méd Super [Internet]. 2021 [citado 13/11/2022];35(2). Disponible en: http://ems.sld.cu/index.php/ems/article/view/2121

4. Díaz Valdés L, Pérez García LM. La evaluación de la competencia didáctica en el ámbito de la Educación Médica. Gac Méd Espirit [Internet]. 2017 Abr [citado 14/11/2022;19(1):10-5. Disponible en: http://scielo.sld.cu/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1608-89212017000100003&lng=es

5. Pozas Prieto WJ, López Fernández J, Santacana Palencia TA. Análisis histórico de los procesos de categorías docentes en la Universidad de Ciencias Pedagógicas José Martí. Rev Cubana Educ Super [Internet]. 2018 [citado 19/11/2022];37(1):148-61. Disponible en: http://scielo.sld.cu/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0257-43142018000100011&lng=es&nrm=iso&ting=es

Published

2023-01-01

How to Cite

1.
García-Herrera AL. The management of the sustainability of the faculty: substantive process in a higher education institution. Rev Méd Electrón [Internet]. 2023 Jan. 1 [cited 2025 Jan. 23];45(1):e5092. Available from: https://revmedicaelectronica.sld.cu/index.php/rme/article/view/5092

Issue

Section

Editorial

Most read articles by the same author(s)